Motocross

Motocross är sporten som ger dig en upplevelse av fart, spänning, adrenalinkickar och där du blir ett med din motorcykel.

En sport för alla!

Vill du veta mer om hur man blir medlem, klicka på länken nedan.

Motocross är en motorsport som kan bedrivas både som motionsform eller på elitnivå, din egen ambitionsnivå avgör hur just du bedriver ditt idrottande. Motocrossektionen i Stenungssunds motorsällskap har förare från 4 år och uppåt och det finns aktiviteter och träningsmöjligheter för alla.
På anläggningen uppe på Furufjäll har vi tre motocrossbanor som täcker in hela spektret från nybörjare till elitförare. I kalendern finner du när anläggningen är öppen och vilka banor som är tillgängliga för att köra på.

Klubben har utvecklat flera olika möjligheter för medlemmar och gäståkare.
Vi har aktiva grupper för de som tävlar, både på barn- och ungdomsnivå och i vårt serielag.

För de yngre förarna som vill lära sig mer så har vi Crosskolan och för de som kör motorcyklar över 125cc har vi träningsgruppen BigBikes. Mer om detta kan du läsa under fliken för Crosskola och Big Bikes.

Vår motocrossanläggning består av tre olika banor för tre olika nivåer.

Dungen:
En nybörjarbana med lättare tekniska moment och mindre hopp.
Sandbanan:
En längre bana i mjukare material med mer utmanade tekniska moment och med större hopp.
Stora banan:
Vår stora bana är av hårdare karaktär med alla tekniska moment och både små och större hopp. Banan är uppdaterad under 2021 och har aldrig varit bättre!

Är du intresserad av att veta mer om motocross eller önskar att komma i kontakt med motocrosssektionen så hör gärna av dig till mx@stms.nu.
Välkommen!

Bli medlem här
Vi är en kontantfri förening. Betalningsalternativ är kort eller swish.
chevron-down